Granada

17 juni 2017 - Granada, Nicaragua

Zo daar ben ik weer, even de avonturen in granada vastleggen. In de ochtend alles prima verlopen met het vervoer vanaf Ometeppe naar Granada. Ferry om 10.00 uur gehaald en gelukkig was het ook deze keer weer rustig op het water. Wel voor de zekerheid maar weer een pilletje ingenomen. In San jorge hebben we een shared shuttle gepakt naar Granada, was ongeveer 1,5 uur rijden. We hadden de dag ervoor al een leuk hostel geboekt, goede prijs 15 dollar per nacht inclusief ontbijt. Goede deal! Na 1,5 uur rijden kwamen we aan bij hey hostel, vanaf de buitenkantziet alles er hier wat ongezellig uit, afgelosten met hekken en niet echt gezellig aangekleed. Maar als je eenmaal door de deur bent kom je vaak binnen in een leuke gezellige omgeving. Dat was ook deze keer zo, een mooie binnentuin met hangmatten en aangrensende kamers. We konden direct onze kamer in, we deelde de badkamer met onze buren. Op zich prima te doen. Na even wat opfrissen besloten we de stad wat te verkennen. We zaten om de hoek van het centrum, grote kathedraal en een straat vol met restaurantjes, erg gezellig. De stad zag er erg leuk uit, huizen in verschillende kleuren. We hebben nog even wat gegeten en gedronken op een terras. Er zijn verschillende bezienswaardigheden rondom Granada, 1 daavran is een actieve vulkaan bezoeken. Verder was er ook een lokale markt en een dorpje waar je een prachtig uitzicht hebt over een meer, dat stond dus op de planning voor de dag erna. Nu gingen we terug naar het hostel, want we kregen van de eigenaar een gratis tour door de stad. Was erg leuk, hij wist veel over de stad te vertellen en je kon duidelijk merken dat hij er vol trots over sprak. Die avond nog even wat gegeten en toen lekker vroeg erin. Maar toen midden in de nacht hoorde we wat.....het klonkt als een beestop de kamer. Nu zijn hier natuurlijk aardig wat beesten in het land aanwezig, dus we vonden het toch wel wat spannend! Daar zaten we rechtop in bed met een zaklamp. En nu? Dachten we. We haddennog geen beest kunnen bespeuren, maar we hadden het echt allebei gehoord. Er stond een bed en 2 bankjes in de kamer dus aardig wat plekken waar een beest achter of onder kon zitten. We hadden nog een zakje met casave chips liggen, dus waarschijnlijk hoorde we het beest daarmee rommelen. Uiteindelijk moed bij elkaar verzameld om op zoek te gaan, we zagen wel dat er een klein gaatje was geknaagd in de zak chips. Op een gegeven moment zagen we wat onder de bamk door schieten, het had in ieder geval een staart. Dus we hebben de conclusie maar getrokken dat het een muis was. Ok nu weten we dat er inderdaad iets zit, maar wat doen we nu? We hebben de deur open gezet en de zak chips voor de deur gelegd in de goopd dat hij naar buiten zou gaan......natuurlijk niet! Na eentijdje de zak chips toch maar weggegooid, want we wilden natuurlijk niet nog meer dieren aantrekken. We hebben wel een uur iverlegd wat we nou moesten doen, ook een beetje raar om de eigenaar middein de nacht hiervoor wakker te maken. Waarschijnlijk is het de normaalste gang van zaken. Ok comclusie was, we gingen proberen te slapen met het licht aan, als we dan wat hoorde konden we het in ieder geval meteen zien......nou je kan je voorstellen dat we weinig hebben geslapen die nacht. De volgende daghadden we een druk programma, eerst naar de vulkaan. Uiteraard regende het ook weer pijpenstelen, maar dat zijn we ondertussen al een beetje gewend. Eenaal bij de vulkaan aangekomen mochten we nog niet naar boven, vanwege het weer. Door de regen komen er veel gifitige stoffen vrij vanuit de krater, dus het was de vraag of je überhaupt wel de vulkaan op mochten. Maar na ongeveer een half uurtje wachten mochten we toch de vilkaan op. Het regende nog een klein beetje, maar dat mocht de pret niet drukken. Eenmaal boven aangekomen was het super spectaculair!  Rook uit de krater en soms konje zeofs lava erin zien werd verteld. Op een gegeven moment konden wij een klein beetje lava zien, echt heel uniek om dit zo te mogen bekijken. We mochten maar 15 minuten bij de krater blijven vanwegede gassen, maar het was het meer dan waard. Na de vulkaan zijn we naar de lokale markt gegaan, altijd erg leuk oo dit soort plekken te bezoeken. Nog even een lekker smoothie gehaald van dragonfruit, heerlijk! Nu richting Catarina voor het uitzicht, wederom erg spectaculair. Eenmaal weer terug bij het hostel even uitgepuft in de hangmat om vervolgens nog even door de stad te struinen. Het eten is hier heerlijk, er is van alles wat. Mexicaans (altijd goed), gewoon lekker salade, pasta, pizza, vlees, rijst en ook gewoon lekkere broodjes. Prima te doen dus..... De volgende dag gaan we alweer soor naar Léon en daar staat mijn favoriete activiteit op de planning, VULCANO BOARDING!!!!!!! Tot de volgende.........

1. Wendy vanvuure:
    21 juni 2017
    Ik weet niet of ik nog wel had durven slapen ben benieuwd naar dat vulcano boarden xxx
  2. Wendy vanvuure:
    21 juni 2017
    Ik weet niet of ik nog wel zou durven slapen deze vulkaan heb je vast gezien nu op naar de volgende opdracht en dat is vulkaan boarding ben benieuwd xxx
  3. Zoos:
    21 juni 2017
    Nou ik weet zeker dat je even aan moest denken!!!! Ik had gewoon bij de eigenaar in bed gaan liggen Whahahaha.
    Maar de rest klinkt super!!! Doe voorzichtig met boarding en geniet ervan!!!!
    Kussie xxx
  4. Leny van vuure:
    21 juni 2017
    Kan me de angst helemaal voorstellen, zoiets hebben Opa en ik in Indonesie gehad. Maar wat Zoos zegt, gaat wel erg ver, bij de eigenaar in bed. ha ha. Wat een reis. Doe voorzichtig dikke knuffel Oma groetjes aan Puck
  5. Patricia:
    22 juni 2017
    hahaha....jullie maken echt van alles mee he.....super leuk om te lezen.....kijk weer uit naar de volgende sensatie......;-)......dikke kus van ons x