Byron Bay

8 januari 2020 - Byron Bay, Australië

Ok, in de ochtend alles weer klaar voor vertrek gemaakt voor de trip naar Byron bay. We rijden rond half 10 weg op de camping, als alles goed gaat verwachten we rond half 3 in Byron bay aan te komen. We moeten iedere keer maar weer afwachten wat de route ons brengt, veel wegwerkzaamheden of veel door de bergen rijden waardoor je toch langer onderweg bent. We zien het allemaal onderweg maar weer. We stoppen onderweg nog even om te tanken en koffie te halen. Onderweg zouden we nog van alles willen bekijken, maar we moeten toch ook een beetje doorrijden willen we nog op tijd bij de camping zijn, We kunnen inchecken tot 17.00 uur. Uiteindelijk komen we het dorpje inrijden, ze houden hier ontzettend van rotondes, ik heb het gevoel dat we in elk plaatsje elke 100 meter wel een rotonde over moeten. Rotondes zijn het lastigste te rijden, omdat je natuurlijk de andere kant op moet gaan, maar hier hebben ze er zoveel dat je er wel snel aan went. Ik hoop niet dat ik straks in Nederland de rotonde de verkeerde kant op ga....... We hadden gelezen dat de route naar Byron bay wat drukker kon zijn, nou dat merkte we ook. We stond een een langzaam rijdende file, maar goed muziekje aan en verder niet echt haast natuurlijk. We kwamen rond 16.00 uur op de camping aan, we kregen onze plek toegewezen. Zag er allemaal weer prima uit. Ook de douches en toiletten waren weer prima in orde. Het was ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum en het strand, dus dat was ook prima te doen. Je kon ook een wandeling maken naar een uitkijkpunt, dat was ongeveer een uur lopen. We besloten die wandeling te maken, het was nu natuurlijk wat afgekoeld en als we nu zouden gaan lopen waren we weer terug in het centrum voor het donker werd. Nou het heetste moment van de dag was dan wel geweest, maar het was nog steeds facking heet! Zweten als een idioot tijdens die wandeling en een uitkijkpunt is natuurlijk ook niet op zee niveau, dus ook nog uphill, ff serieus! Maar goed we hebben het gedaan en het was de moeite waard, ook nog binnen de tijd want we waren voor het donker weer terug in het centrum. In het centrum was ook een grote supermarkt, de Woolworth. Daar hebben we weer even wat inkopen gedaan. Wat ik zo vreemd vond is dat er wel pannen in de camper zijn, maar geen koekepan. Dat is toch raar, ik wilde even een eitje bakken. Ok dan maar even een koekenpannetje kopen, met recht een koekepanneTJE, het is meer een gourmetpannetje, hahaha. Maar ja ons gasstel is ook niet zo groot, dus prima. Lekker creatief kokkerellen, ben ik goed in. We slagen weer goed bij de Woolworth, ook weer wat zonnebrand ingeslagen! We gaan terug naar de camping om te koken, we gaan tortilla's maken en ik moet zeggen ze waren erg goed gelukt, Puck met gehakt en ik met groente ik hou vega nog steeds vol hoor! Ik verbaas mezelf! In de avond lopen we nog naar een kroeg in de buurt waar ook live muziek is, best gezellig! Achter ons staan ook een groep backpackers met hun camper. Die zijn al wat langer op reis en hebben zelf een camper gekocht. Dat was wel echt hardcore hippie backpack life hoor! De volgende dag is er een strandmarkt, deze markt is maar 4 keer per jaar, dus wat een mazzel dat we dit meemaken. Er staan allemaal kramen met lokale producten, dit dorp is een beetje hippie, alternatief, creatief en spritueel. Heel leuk allemaal! Edelstenen, healing massages, zeepjes, olietjes, heerlijk! We struinen lekker over de markt en daarna liggen we op het strand. We kopen nog een ijsje van puur fruit, mango en passievrucht was echt super lekker! In de avond eten we bij een hamburgertent, ze hebben eigenlijk overal toch wel een vega keuze. Deze vegaburger is heerlijk, met champignons, gekarameliseerd ui en pittige mayo! Die avond drinken we nog wat voor de camper, maar gaan we een beetje op tijd naar bed. We hebben een hele planning voor de volgende dag, want we willen veel zien, maar moeten ook best veel rijden! We gaan naar een natuurpark, dus dat wordt dan waarschijnlijk ook weer een stuk in de middle of nowhere rijden. We gaan morgen voorbij Brisbane, dus dan zijn we officieel in het noordoosten van Australië en is het gevaar voor bosbranden voor ons geweken. Ook is het daar weer een uur vroeger, om het nog even extra verwarrend de maken!
Tot de volgende.......

1. Leny van vuure:
    14 januari 2020
    Weer een geweldig verslag je beleeft het helemaal mee. Je komt nog wel eens wat tegen als je zo door de wereld reist petje af hoor dikke knuffel Oma
  2. Rita Heijm:
    14 januari 2020
    Ha, deze keer geen gekke dingen gebeurd! Lekker ontspannen en genieten. Wat goed van jou,Kel, dat jij het vega vol houdt 👍🏻En die vele rotondes 🤪🤪🤪dat jullie niet dronken zijn geworden😂😂😂... veel plezier saam..... gelukkig niet in de buurt van de bosbranden!