Coffs Harbour

7 januari 2020 - Coffs Harbour, Australië

De wekker gaat om 8 uur, douchen, ontbijten, water bijvullen, water dumpen en gaan met die banaan! Op weg naar Coffs Harbour, het is totaal ongeveer 4 uur rijden. Na ongeveer 2,5 uur zijn we als het goed is bij het Koala Hospital in Port Mcquire. We willen bij de receptie nog even gedag zeggen tegen de eigenaren van de camping, maar die zijn er helaas nog niet. We stellen de navigatie en en gaan op pad, natuurlijk eerst nog wel even gekeken of alle banden goed waren.... Onderweg eigenlijk geen bijzonderheden, nog even getankt. Puck de verkeerder hendel overgehaald en de motorkap opgemaakt i.p.v. de tankdop. Rond 12 uur komen we aan bij Port Mcquire, via de app Fires near me kun je de actuele informatie opvragen over de branden. Er waren wel branden in de buurt van Port Mcquire, maar die zijn nu allemaal onder controle. We gokken het er maar op en als we er niet kunnen komen dan rijden we gewoon door. Maar zonder problemen komen we aan. Hier worden gewonde koala's opgevangen, behandelt en als het even lukt weer vrijgelaten in het wild. Er zitten ook een aantal koala's die gewonde zijn geraakt door een van de bosbranden. Erg zielig hoor! We kijken wat rond en krijgen veel informatie, ook doneren we wat natuurlijk. We hebben in Coffs Harbour een grote camping gevonden aan het strand, wel een wat masale camping maar goed we blijven er 2 nachtjes. Rond half 2 gaan we doorrijden richting Coffs Harbour, alles lijtk voorspoedig te verlopen. Rond 4 uur komen we aan bij de camping, het is inderdaad een grote en drukke camping. Niet helemaal mijn ding, maar goed we zijn er. Voor de eerste nacht hebben we een campingplek zonder stroom, dat is op zich prima. Want bij de vorige camping hebben we de accu goed op kunnen laden, dus de koelkast moet het wel even redden. En we hebben een zaklamp mee, dus licht in de camper is helemaal niet nodig! Coffs Harbour is een plaats wat echt gericht is op surfen, dus in de ochtend zie je alle surfdudes vanaf de camping richting het strand gaan met hun surfplank. Toen we aankwamen was het erg bewolkt en die avond kwam er ook een flinke wind opzetten. Maar de volgende ochtend werden we wakker met een stralende zon! Lekker rustig aan, voor de tweede nacht was er toch een campingplaats met stroom beschikbaar, dus we zijn verhuist! In de loop van de ochtend zijn we richting het strand gegaan, daar hebben we de rest van de dag doorgebracht, af en toe een drankje erbij. Wat een straf! Verder is er hier in dit dorpje niet veel te doen, dus 2 nachten hier is prima! Morgen gaan we weer op pad, we hebben besloten om richting Byron Bay te gaan, dit is een wat levendiger plaatsje met een relaxte layback vibe, dat staat mij wel aan. Dit was niet zo'n hele spannende blog, maar goed die moeten er ook zijn toch.
Tot de volgende.......

1. Leny van vuure:
    9 januari 2020
    Wat een indrukken Kelly, die koala:s in dat hospital helemaal. Puck moet wel op letten welke dop ze opent hoor (grapje] 1 DING IS ZEKER NA DEZE GROTE REIS JULLIE ZIJN NIET BANG UITGEVALLEN. LIEFS OMA APPELTJE
  2. Rita Heijm:
    9 januari 2020
    De reis verloopt steeds goed. En 2 nachtjes op die saaie camping,is wel even lekker voor de rust. Zo zielig,die koala’s.... volg het hier op het nieuws. Tot nu hebben jullie de branden kunnen omzeilen. Goede reis verder en veel plezier! 😘
  3. WendyvanVuure:
    9 januari 2020
    Wat een mooie foto het lijkt wel of je in de Sahara zit de camper ziet er ok goed uit
  4. WendyvanVuure:
    9 januari 2020
    Mooie foto lijkt wel of je in de Sahara zit,mooie camper