Mission Beach

21 januari 2020 - Mission Beach, Australië

Ok het is nu 20 januari en we zullen nog 1 nacht in onze camper vertoeven voordat we hem in moeten gaan leveren in Cairns. We hebben besloten om richting Mission Beach te gaan, dat is ongeveer 2 uur rijden vanaf Townsville. Bij Mission Beach kun je (met mazzel) een bijzonder vogel zien, de cassowarie. Het lijkt een beetje op een struisvogel, maar dan met een blauwe kop en een soort kuif. Ze kunnen wel ongeveer 1.90m zijn, groot hoor! We gaan weer op weg, we rijden weer een mooie route, door de bergen en natuur om vervolgens op een camping aan de kust te belanden. We checken bij de receptie of ze een plekje voor ons hebben voor 1 nacht. Dat is geen probleem, iedereen weer even vriendelijk. Onderweg hebben we wel weer wat regen gehad, maar nu aangekomen in Mission Beach schijnt de zon weer volop. Maar goed regen of geen regen het is hier sowieso minimaal 35 graden. We mogen zelf een plekje kiezen en besluiten lekker dicht bij de douches en wc te gaan staan, toch wel makkelijk. Zeker aangezien Puck vaak in de nacht moet plassen, daar heb ik gelukkig geen last van. We vragen bij de receptie meteen even over de cassowaries, want onderweg hebben we wel al veel borden langs de weg zien staan met waarschuwingen. Ze geven aan dat het nu echt te warm is en dat we beter aan het einde van de dag wat rond kunnen gaan rijden, er zijn ook nog wat andere strandjes en uitkijkpunten in de buurt. We besluiten even het strand op te gaan en daarna even lekker af te koelen bij het zembad(je), het is erg rustig op de camping dus we hebben het zwembad voor ons alleen. Om een uur of weer duiken we de camper weer in om even rond te gaan rijden, op zoek naar de cassowarie. Overal staan borden dat je langzaam moet rijden, want ze kunnen oversteken etc..... Onderweg geen cassowarie tegen gekomen helaas, wel nog naar andere strandjes geweest en een uitkijkpuntje mee gepakt. Het is hier erg rustig en valt ook weinig te beleven. Om een uur of 6 zijn we weer terug op de camping, op de camping staat een grote mangoboom. Er liggen veel mango's op de grond, maar die zijn allemaal aangevreten door insecten. Ik wil wel een mango uit de boom plukken...Nou dat wordt weer een project natuurlijk, want daar kom ik eigenlijk niet lekker bij... Op zoek naar een trapje of stoel o.i.d. Nou het is uiteindelijk met gevaar voor eigen leven gelukt hoor, hahah! Een wiebelige trap en flink op m'n tenen staan, maar een verse mango hebben we. Hij was heerlijk! In de avond weer gekookt in de camp kitchen, er zijn hier wel ook weer aardig wat muggen dus tijdens het koken ook weer een paar bulten rijker. Er hangt een enorm grote tv in de camp kitchen, dus maar even het nieuws kijken. Uiteraard weer veel over de branden, maar nu ook enorme hagelbuien en een zandstorm, het houdt het op hier. Er zijn hier erg veel insecten, want ook wanneer we gaan douchen zijn er veel verschillende varianten in de douche te vinden. Douche 1 een grote spin, douche 2 een enorme kever, douche 3 een hele kolonie reuze mieren, douche 4 ok hier zie ik nu niets douchen maar dus. Nou ik heb het overleefd hoor! Helaas hebben we de vogel waarvoor we kwamen niet kunnen spotten, maar het was wel een rustige en ontspannen plek om nog een nacht te verblijven. We pakken vast alles is, want voor vannacht is er regen voorspeld en we willen geen natte stoelen inleveren natuurlijk. We gaan de laatste hete nacht in de camper in en morgen het laatste ritje naar Cairns.
Tot de volgende.......

1. Danielle Zaal:
    23 januari 2020
    Ohwwww wat gaat het snel! Veel plezier de laatste dagen!
  2. Leny van vuure:
    23 januari 2020
    Zoveel soorten insecten, als je deze reis maakt moet je geen pit leut zijn dat heb ik wel begrepen, Ik sta 1 dag op de tafel voor een klein muisje ha ha. daarom kom ik Australie ook niet in." Het einde van de prachtige reis is inzicht nog heel heel veel plezier Dikke knuffel Oma
  3. Charissa:
    23 januari 2020
    Aaaaah de laatste nacht in de camper zit er dus op. Heerlijk he met een camper op pas! Lekker vrij leven. Fijne laatste dagen gewenst!
  4. Kelly:
    23 januari 2020
    Geniet nog even van de laatste dagen. Ik heb weer heerlijk meegelezen met al jullie verhalen. Wat een prachtige reis heb je weer gemaakt !
  5. Rita Heijm:
    23 januari 2020
    Ja, aan alles komt een eind... het was voor jullie een prachtige vakantie en een geweldig avontuur! Wat heb ik genoten van jouw reisverslagen👍🏻Super leuk geschreven! Nu nog even van de laatste dagen genieten... veel plezier nog 😘