Agnes Water

13 januari 2020 - Agnes Water, Australië

Vandaag gaan we weer verder omhoog rijden. We gaan richting Agens Water, daar hebben we een camping gevonden bij een kangaroo Sanctuary. Het is ongeveer 3,5 uur rijden, dat is prima te doen. We rijden eigenlijk al vanaf dat we Brisbane uit zijn niet meer op de grote snelweg. Het is meer een soort provinciale weg in de middle of nowhere... Ook nu weer rijden we regelmatig volledig alleen op de weg, geen ander verkeer in velden of wegen te bekennen. We rijden wel door allemaal kleine dorpjes heen, dus dat is wel leuk. Zo zien we toch ook veel van de omgeving. We tanken ook weer even en kopen een koud drankje voor onderweg. Op de website van de camping hadden we gelezen dat de camping voor caravans niet te bereiken is vanwege een steil grindpad... Ok, ik weet niet zo goed waar ik mij op voor moet bereiden, maar gewoon een kwestie van gasgeven lijkt mij! Onderweg stoppen we nog even bij een kangeroo bord om foto's te maken, daar waren we al enige tijd naar op zoek en nu dus gevonden. Weer geen ander verkeer in velden of wegen te bekennen! Nadat we klaar zijn met het maken van de foto's willen we de navigatie opnieuw instellen, ok geen bereik geeft dat ding aan. Dat is niet zo handig, gelukkig had ik wel gezien dat we er echt bijna waren, dus maar op goed geluk zelf doorrijden. Ondertussen ook de navigatie maar blijven proberen en al snel pakt hij weer signaal gelukkig! Maar we zien ook een straatbordje van de straat waar we moeten zijn. we rijden erin en zien al snel een groot bord met Kangaroo Sanctuary, daar moet het zijn. Onder de poort door en dan begint inderdaad het grindpad, inclusief aardige hobbels en kuilen uiteraard. Gewoon rustig rijden, maar wel gas blijven geven! We komen heelhuids boven aan en zien meteen een prachtig uitzicht. Aan de ene kant kijk je uit op zee en aan de andere kant kijk je over de vallei. We parkeren de camper even en gaan op zoek naar de receptie. Er komt een man aangelopen en ik zeg ' ik ben op zoek naar de receptie' die heb je gevonden zegt hij. Terwijl we met hem staan te praten zien we de kangaroos al voorbij springen. Dit gaat super vet worden! Hij leidt ons naar onze campingplek, ik denk dat er totaal zo'n 9 campingplekken zijn op deze camping. Een klein, maar functionele campingkeuken en 2 badkamers, lekker kneuterig en super gezellig. Er staat nog een andere camper met een stel en even later komt er nog een auto met daktent en een gewone auto bij. We sluiten de camper even aan op het stroom en lopen een stukje de heuvel op, daar staat het vol met kangaroos. We mogen helpen de kangaroos te voeren, de eigenaar verteld dat hij zo'n 300 kangaroos heeft grootgebracht. Er komen kangaroos bij hem die zijn aangereden, of weesjes die met de hand dan worden grootgebracht. De kangaroos lopen vrij, dus kunnen komen en gaan. Het is een prachtig gezicht en de eigenaar verteld er vol passie over. Wat een unieke ervaring is dit. Wanneer we weer voor onze camper zitten huppen de kangaroos vrolijk voorbij. In de avond koken we in de gezamelijke keuken met een prachtig uitzicht over de vallei en daar eten we ook. Er is ook nog een ander Nederlands stel en we ontmoeten nog 2 jongens uit Australie. We kletsen wat en spelen een spelletje monopoly. Een ontzettend gezellige avond, tussen de kangaroos. De volgende dag besluiten we wat door de omgeving te rijden, Puck schijt in haar broek wanneer ze dat grindpad naar beneden moet rijden, maar ook deze keer gaat het (natuurlijk) gewoon goed, We gaan even naar het strand, even naar een hele goede bakker (volgens de lonely planet) en maken een boswandeling. Een heel mooi bijna sprookjesachtig bos. We moesten wel even goed zoeken voor we het hadden gevonden, maar goed het lukt ons toch elke keer weer! We gaan nog even naar de lokale markt en gaan daarna weer richting de camping. Daar spenderen we de rest van de middag met de kangaroos, heerlijk om naar te kijken. De Nederlanders van gisteren zijn vanmorgen weer vertrokken, maar vandaag is er weer een ander Nederlands stel aangekomen. Ook weer een leuk praatje mee gemaakt, zij zijn vanaf Cairns aan het reizen, dus hebben veel dingen gedaan die wij nog gaan doen. Mooi even wat adviezen inwinnen. Zij reizen nu door naar Brisbane om daar de camper in te leveren en dan terug te vliegen. We hebben een leuke klik, dus ook weer een gezellige kletsavond met een biertje erbij. De volgende ochtend gaan wij weer door. We gaan nu richting Airlie Beach, maar dat vonden we wat ver om in 1 keer te rijden (8 uur) dus hebben we besloten om ergens halverwege te overnachten. Waar zien we morgen wel.
Tot de volgende.....

1. Zoos:
    16 januari 2020
    Ah dat klinkt wel echt vet tussen de Kangaroos!! En wat leuk even kletsen met andere. Even nieuwe gezichten en nieuwe verhalen! Succes met de volgende reis mop!! Xx
  2. Patricia:
    16 januari 2020
    Super gaaf weer kel om dit allemaal weer mee te maken. Jesse vroeg trouwens of je een koala beertje voor hem in je koffer kunt stoppen....😂😂. Geniet nog van jullie reis, xxx
  3. WendyvanVuure:
    16 januari 2020
    Wat gaaf op zo'n camping mag je ze ook voeren enz weer veel mensen leren kennen en documentatie uitleveren mooi verhaal mijn wielen zouden spinnen op het grind xxxx
  4. Leny van vuure:
    16 januari 2020
    Geweldig meiden wat een ervaringen en zo leuk dat jullie het met ons delen. Dit is toch wel weer anders als naar Oostzaan gaan ha ha Dikke knuffel Oma
  5. Roos:
    17 januari 2020
    Wat superleuk een camping met kangaroos!! En leuk om alle verhalen te lezen. Geniet er nog lekker van!
    Kus
  6. Rita Heijm:
    17 januari 2020
    Ha, jullie hebben een heuse dierentuin! Hoe leuk is dat, om alleen maar van de Kangaroos te genieten. En wat een belevenissen weer! Jullie zijn echt nergens bang voor. Petje af...
    Wederom genoten van jullie verhalen! Goede reis verder en geniet lekker. 😘
  7. Charissa:
    21 januari 2020