Route langs zuid en west kust

8 september 2016 - Mirissa, Sri Lanka

Zo daar ben ik weer even met een korte update. Ondertussen zijn we alweer vertrokken uit Arugambay en beland in Mirissa, een plaatsje aan de zuidkust. In Arugambay hebben we het heerlijkgehad, bloedheet zo'n  38 tot 40 graden. Zon, maar ook dagen met bewolking en harde tropische buien. Daar ook veel gedaan, een tuktuk safari. We hebben toen krokodillen in het wild gezien en ook weer een olifant, verder door wat plaatsje getuft en onz tussen de lokale bevolking begeven. Arugambay is echt een surfoord, dus ja nu we er waren moesten we dan ook maar surfkes nemen. Wat een toestand! De hele ochtend in de weer, vervolgens is het me 2 keer gelukt om op te staan op de surfplank. Helaas zijn er geen beelden van, want we lagen beide in t water natuurlijk. Uiteindelijk heeft iemand vanafhet strand nog wat foto's gemaakt maar daar kan ik ons bijna niet zien. Ik ben redelijk ongehavend uit de strijd gekomen er liepen veel mensen met pleister en of verband, dus ik dacht......daar gaan we! Maar deze keer is t een keertje goed gegaan met Kel, mag ook wel eens! Verder waren er in arugambay elke avond feesten, erg gezellig hoor, maar tot 10 uur smorgens doorgaan kan ik echt niet meer! Nu zijn we 2 dagen in Mirissa, ook een erg leuk plaatsje. Gisteren de hele dag op het strand gelegen en vandaag de omgeving bekeken. Morgen gaan we weer door,naar Galle. Daar kunnenwe het zo bekende nederlandse fort bekijken. Daarna gaan we nog 2 dagen naar Bentota, daar kun je schildpadden het strand op zien komen om snachts eieren te leggen. Super tof! Maandag gaan we dan weer richting Negombo, daar hebben we dan nog 1 nacht en dinsdag alweer richting huis.