In het noorden

25 augustus 2016 - Sigiriya, Sri Lanka

Ok daar ben ik weer, bij deze accomodatie hebben wij in het restaurant goede WIFI dus naar meteen even schrijven. Vandaag een drukke dag, vannochtend om 6.30 de wekker. VROEG HOOR! Er zitten geen wanden in onze boomhut en het waait hier flink dus dat was wel even wennen vannacht. Bed helemaal omheind door een klamboe gelukkig, want er zaten natuurlijk veel beestjes in de kamer. Gekko's, een kikker, motten, vliegjes noem maar op. Gelukkig lagen wij veilig in de klamboe. Duurde even voordat ik sliep, met alle natuurgeluiden om me heen maar uieindelijk prima geslapen.  Om 6.30 gaat de wekker, even douchen een aankleden. Schoenen aan, want er staat een flinke klim te wachten. Ik twijfel nog steeds, want heb toch wel wat las van m'n knie na de klim van gisteren. Genoeg water mee en alle overtolligd bagage uit de rugzak. Om 7 uur kunen we ontbijten, we kunnen kiezen tussen traditioneel Sri Lankees ontbijt of een westers ontbijt. Een westers ontbijt maar, want anders moeten we meteen noodles met een of andere curry wegwerken. Dat gaat me toch iets te ver...... een eitje met geroosterd brood,nogwat jam erbij en een kopje thee. Dat gaat er beter in. Om 8 uur vertrekken we naar Lion Rock, entree betalen en wandelen maar. Eerst door een tuin met al verschillende trappen, de zon schijnt al hevig en de temperatuur loopt op naar 28 graden. Zweten geblazen....... Uiteindelijk zagen we daar de rots te voorschijn komen, wat een joekel en een stijle trap die naar de top leidde. Uiteindelijk besloten om de gok niet te wagen, wat nou als ik halverwege teveel last heb,  dan moet ik of door of helemaal terug. Puck gaat de klim wel doen en ik ga wat kleinere rotsen beklimmen aan de voet van lion rock. Na afloop was Puck blij dat ze het gedaan had, mooi uitzicht maar niet ONWIJS spectaculair. Na Lionrock hebben wijeen city tour gedaan, ee  ritje in een kar met een os ervoor, een boottocht over een meer, eten bij lokale bevolking en een trip met de tuktuk. Super leuk en ontzettend veel gezien vab sigiriya. In de middag hebben wij een safari gedaan in een national parc hier in de buurt en daar is mijn wens uitgekomen. Olifanten in het wild! Super tof! We hebben denk ik wel 60 olifanten gezien, zo gaaf! Echt een dream come true. Na de safari even tijd voor een traditionele Ayurveda massage, heerlijk even ontspannen na een drukke dag. Nu even een hapje eten bij het restaurant en dan lekker naar de boomhut, douchen en slapen. Morgen gaan we weer verder reizen naar Kandy, maar eerst even uitslapen! Dat hoort ook wel bij vakantie natuurlijk!