Beach time

31 augustus 2016 - Arugam Bay, Sri Lanka

Ok, even tijd voor een volgend verslag. Het is hier nu 12 uur en ik lig in een snikhete beachcabana dit verslag te typen. Ik was het vorige verskag geëindigd met de laatste dag Kandy. De volgende dag zijn we om 9 uur vertrokken richting Nuwara Eliya, onderweg hebben we een waterval bezocht prachtige omgeving en natuurlijk de theeplantages. We voelden onderweg al dat de temperatuur aardig aan het dalen was. Maar we bleven stug in korte broek, hempje en uiteraard slippers lopen. De theeplantages was echt prachtig, dit is ook iets wat ik graag wilde zien. Overal inderdaad vrouwtjes die op blote voeten thee aan het plukken waren en dit in de mand of zak deden die aan hun hoofd hangt. De theevelden zijn op de berg geplant, redelijk steil. Maar ik wilde toch echt wel een foto van mezelf in het theeveld, dat werd dus klimmen! Meestal geen goede combinatie......Kelly en klimmen/klauteren. We moesten ook nog wel even een route afleggen om bij de theevelden te komen, het had aardig geregent dus de modder was wT nat. En ik liep uiteraard nog steeds stug op mijn havaianas. Rustig en voorzichtig lopen had ik me voorgenomen en ik moet zeggen het ging best goed. Maar wat kwam er opeens tevoorschijn een rivier met rotsen. Je raad het al de rivier oversteken door over de rotsen te lopen. Weer een niet al te beste combinatie! Maar je gelooft het niet, ik heb de tocht heelhuids en droog volbracht. Toen nog de berg beklimmen om die foto in dattheeveld te kunnen maken. Takken, losse stenen, klei, modder ik weet niet wat ik onderweg allemaal ben tegengekomen maar ook deze taak heb ik zonder blessures kunnen volbrengen. Best trots op mezelf! Na het hele avontuur weer verder doorreizen naar Nuwara Elya. Eenmaal daar aangekomen js het echt enorm koud, het is maar 15 graden. Wat eenverschil zeg! Bij het guesthouse toch maar even lange broek en vest aan. Maar m'n  schoenen aandoen gaat me toch te ver, dus toch gewoon maar slippers eronder aan. Het regent, is koud en het stadje ziet er niet heel gezellig uit. Gelukkig blijven we maar 1 nacht. Even wat eten en maar lekker vroeg naar bed. Oo het bed ligt een dikke deken, die hebben we ook wel  nodig. Wel raar hoor, bijna 15 graden verschil met de andere plaatsen waar we geweest zijn. De volgende dag staan we op en kijken uit het raam, ee dikke mist trekt over de berg zo het dorp in. Je ziet geen hand meer voor ogen. Nog gee  uurlater is de mist weggetrokken, maar het blijft bewolkt. Middenin het dorp ligt een meer, daar gaan we nog even kijken en uiteraard bezoeken we ook de lokale markt nog even. Vervolgens is het tijd om naar het treinstation te gaan, vandaag gaan wij een van de mooiste treinritten ter wereld meemaken. Op het station staan veel toeristen, ok nu nog een zitplaats in de trein bemachtigen. Het is gelukt we zitten, tussen andere toeristen en lokale bevolking. Het is nu al een hele belevenis. De treinrit zal ongeveer 3 uur duren. Prachtig uitzicht onderweg en er lopen continue verkopers door de wagon. Broodjes, pinda's, drinken, fruit. Je kan het zo gek niet bedenken of ze verkopen het. Na 3 uur komen we aan in Ella, vanaf daar reizen we door naar Arugambay aan de oostkust. Het is een lange rit en je hebt geen idee waar je uitkomt. Om half 7 is het hier pikdonker, je ziet in de verste verte niets. Maar dan opeens zijn we in een kustplaatsje, nu nog een accomodatie vinden om te slapen. Dat valt niet mee, want het is hier vrij druk. Maar na een uur zoeken hebben we toch iets gevonden. Een cabana praktisch aan het strand. HEERLIJK! Het was ondertussen 9 uur, dus aar even snel wat eten, douchen en lekker naar bed. Het was weer een drukke dag. Vandaag eerst maar eens lekker uitgeslapen, geen wekker. Daarna bikini aan en naar het strand, volop zon! Goed smeren dus......dat is gelukkig goed gegaan! (Nog)niet verbrand. Voorlopig blijven we hier nog even, lekker relaxen!