Clairview

14 januari 2020 - Clairview, Australië

We beginnen de ochtend rustig en ontbijten nog even met onze nieuwe matties op de camping. Iedereen gaat na het ontbijt weer zijn eigen weg, de 2 jongens gaan nog naar een andere camping hier in de buurt, maar direct aan het strand. Het Nederlandse stel krijgt in de loop van de ochtend nog surfles en gaan daarna rijden richting Brisbane. We hebben hen nog even gewezen op de camping bij Noosa, dat zou een mooie tussenstop zijn. Er is ook nog een meisje uit Canada, zij is alleen aan het reizen voor 3 maanden, ook een erg leuke meid. Zij is vanuit Airlie Beach gekomen, daar gaan wij natuurlijk naartoe. Wij vragen haar of zij ook naar de Whitsunday is geweest en dat is zij, maar ze vond het wel erg spannend aangezien zij snel zeeziek wordt. Ok dat klinkt mij erg bekend in de oren. Zij heeft in Airlie Beach bij de apotheek medicijnen gehaald tegen zeeziekte en die hebben haar goed geholpen. De dame van de apotheek zei dat als die medicijnen niet zouden helpen het een verloren zaak zou zijn. Ok dat moet dus een soort paardenmiddel zijn, dat moet ik hebben. Zij geeft de verpakking aan mij mee, zodat ik de medicijnen ook kan gaan halen zodra wij in Airlie Beach zijn. Na een gezellig klets ochtendje is het tijd om op pad te gaan, vandaag is het de planning om ongeveer 5 uur te rijden. Dan hoeven we morgen nog maar 3 uurtjes of zo. Rond half 10 rijden we weg, eerst maar weer eens terug naar een weg waar ook ander verkeer rijd. Na ongeveer 1,5 uur zien we weer wat meer verkeer. Na ongeveer 2,5 uur rijden komen we in de buurt van Rockhampton, deze stad staat bekend om zijn vee en dus ook om zijn steak. Puck wilt hier wel lunchen en een steak eten, ik twijfel toch even of ik mij vega life onhold moet zetten. Maar ik besluit toch iets van vis te nemen, alhoewel die steak van Puck er wel erg goed uit zag! We zoeken nog even een Wooleys (woolworth) op om wat boodschappen te halen en dan rijden we verder. Na 2,5 uur rijden komen we door een plaatsje genaamt Clairview, vlak langs de weg zien we een bord van een camping. Nou dat is ideaal, want we willen echt alleen even overnachten en dan morgenochtend meteen weer doorrijden. De camping ligt direct aan het strand, echt wel een bijzondere plek. Maar het lijkt wel een soort redneck camping, de mensen zijn super vriendelijk hoor daar ligt het zeker niet aan. We pakken een plek zonder stroom en we mogen de camper gewoon overal neerzetten, direct aan het strand. We gaan even bij de douche kijken, nou die zijn in een soort bouwkeet, maar op zich schoon dus dat is het belangrijkste. We besluiten nog even een stukje over het strand te lopen, het is erg rotsachtig dus je kan er niet echt zwemmen, mocht je dat wel willen. Wij zitten op een boomstam aan zee te kletsen als we opeens Nederlands achter ons horen. Een man alleen die met een terreinwagen aan het reizen is. Daar raken we ook weer mee in gesprek. Hij is zijn terreinwagen 3 maanden aan het testen voordat hij hem laat overschepen naar Afrika. We mogen ook even in de auto spieken, ook een tentje op het dak en een keukentje erin. Heel creatief hoor! We gaan nog even naar het restaurantje om een wat te drinken, daar zitten wat mensen aan de bar. Het is echt net of je in een film terecht bent gekomen. Bestaan deze mensen echt nog????
We besluiten maar op tijd te gaan eten, aangezien we geen stroom hebben doen we zo min mogelijk licht aan in de camper. Dus is het wel fijn als het nog licht is om te koken en te eten natuurlijk. Na het eten even douchen en dan lekker relaxen voor de camper. het is een ontzettend heldere nacht, de hemel is volledig verlicht door sterren. Dat was echt supervet! Ik heb heerlijk de hele avond naar de lucht liggen staren, WOW! Tijd om te gaan slapen, want morgen gaan we het laatste stukje naar Airlie Beach rijden!
Dit was ook weer een bijzondere ervaring, zo maak je toch elke keer weer wat nieuws mee!
Tot de volgende......

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Roos:
    20 januari 2020
    Fijn om weer even van je te horen!
    Toch leuk om veel verschillende mensen te ontmoeten en een praatje mee te maken.
    En nog steeds knap van je om het vlees te laten liggen, weet niet of ik dat had gekund 🙃
    Veel plezier nog!
  2. Zoos:
    20 januari 2020
    Ah super weer Kel!! Lekker bezig zijn jullie hoor! Leuk ook al die mensen die jullie ontmoeten!
    Geniet nog even!!
  3. Leny van vuure:
    20 januari 2020
    Weer heel wat beleeft Kelly en Puck. zo langzamerhand worden jullie wereldreizigers nee ik vergis mij dat zijn jullie al. Niet bang uitgevallen er voor gaan. Je beschrijft het weer super Kelly, reis in gedachte mee. Dikke knuffel voor beiden Oma
  4. Rita Heijm:
    20 januari 2020
    Weer een heerlijk verhaal om te lezen! Zo grappig,dat jullie zo nu en dan Nederlanders tegenkomen. Kel, jij houdt jouw vega gedoe wel vol. Maar Puck geniet wel van haar steak. En nog kom jij niet in de verleiding... knap hoor! Kijk nu alweer naar de volgende reisverhalen uit... goede reis verder en geniet lekker,want de tijd gaat zo snel. 😘