Las Penitas

21 juni 2017 - Las Penitas, Nicaragua

Even een paar dagen zonder verslag, slechte WIFI helaas. Maar hier weer even een korte update, we zijn nu een stuk minder actief dus de verslagen zullen wat minder smeuig zijn. We zijn vanaf Leon naar Las Penitas vertrokken, dat is een kustplaats aan de pacific ocean. We hadden nog 3 dagen voordat we naar de Corn islands vlogen, dus we dachten dan nlg maar een paar dagen aan de kust. In Leon hebben we nogal wisselvallig weer gehad, ach ja eigenlijk de hele vakantie al. In Las Penitas is verder weinig te doen, we hebben een hostel gevonden met een zwembad en aan zee. Dus we hopen in ieder geval op droog weer, warm is het hier sowieso altijd! We vertrekken die ochtend om 11 uur met de taxi, het is ongeveer 40 minuten rijden. We komen aan met wat bewolking,
maar het is droog, we zien nog 2 andere mensen bij het zwembad. Datis altijd gezellig als er nog meer mensen zijn. We checken in en gaan naar onze kamer, prima kamer lekker ruim. We besluiten meteen onze bikini aan te trekken en een duik te nemen in het zwembad, heerlijk! Ook meteen maar even op het strand gaan kijken, de zee is best ruig maar dat heeft mij nooit eerder weerhouden van een duik. Dus ook nu doe ik een poging, al snel word ik overspoeld door een golf uiteraard. Ok dat was een eenmalige poging waarschijnlijk, ach ik ben erin geweest zullen we maar zeggen. Toch maar weer terug naar het zwembad, ondertussen trok het toch aardig open en begon de zonlekker te schijnen (meteen godverziekend heet natuurlijk!). De 2 anderen bij het zwembad bleek een stel uit Alkmaar te zijn, erg leuk. Zij zijn 5,5 maad op reis, daar ben ik super jaloers op! Zij gaan de volgende dag naar Leon, wij geven ze direct wat tips. Zij moeten nog op zoek naar malariatabletten, ik bied meteen aandat ze die van mijwel mogen hebben. Wij komen niet meer in malaria gebied dus hebben de tabletten als het goed is niet meer nodig. Daar zijn ze erg blij mee, ik hoop uiteraard niet dat ze de tabletten nodig hebben. Die avond eten we in een restaurant aan zee, heerlijke verse vis. De volgende dag is het in de ochtend wat regenachtig, maar om een uur of 11 wordthet droog. Weer een heerlijke dag aan het zwembad. Aan het einde van de middag gaat het stel uit Alkmaar richting Leon, er komen weer 2 nieuwe stellen inchecken. Een stel uit Australië en een stel uit Oostenrijk. Beide niet zo spraakzaam, maar de eigenaren gelukkig wel. De volgende dag ook weer lekker zonnig, we treffen het wel deze 3 dagen. De volgende dag moeten we vroeg vertrekken, onze vlucht naar Corn vertrekt om 11 uur en we moeteno 9.30 inchecken. Het is vanaf hier zo'n 2,5 uur rijden naarhet vliegveld. Wewillendus om 6.30 vertrekken richting vliegveld, helaas gaan er op die tijd nog geen shuttles en de kans dat we te laat komen ala we met de bus gaan is groot die gok nemen we maar niet. Het wordt een taxi, kost 60 dollar.  Je wilt gewoon niet het risico lopen om je vlucht te missen. Dat wordt sinds 3 dagen weer een wekkertje zetten, bah! Dat was em weer, tot de volgende......

1. Wendy vanvuure:
    27 juni 2017
    Dat is even een ander verslag maar ja in je vak hoor je ook even uit terusten anders kom je helemaal kapot terug en gelukkig lekker in de zon xxxx
  2. Zoos:
    27 juni 2017
    Hey moppie, minder actief maar denk zeker ook even nodig de rust ;)
    Veel plezier en geniet van het weer!
    Liefs xxxx
  3. Rita Heijm:
    27 juni 2017
    Na een paar rustdagen,gaan jullie nu weer vrolijk verder! De tijd vliegt voorbij en jullie hebben al heel veel gezien en meegemaakt. Maar nu lekker uitgerust ... op naar de volgende bestemming! Kijk wederom naar jullie belevenissen uit! Geniet samen van de komende dagen en veel plezier. Dikke kussss.
  4. Leny van vuure:
    27 juni 2017
    Nou Kelly en Puck een paar dagen rust is geen overbodige luxe, wat een tocht en veel gezien, mensen ontmoet noem maar op. Leuk Kelly je verhalen je beleeft het zo mee. Nog hele fijne dagen dikke kus. Oma