Melbourne

28 december 2019 - Melbourne, Australië

Daar ben ik weer. Ik was geeindigd bij onze eerste avond in Melbourne. We hebben die nacht prima geslapen, werden rond half 8 wakker. Lekker rustig aan gedaan om vervolgens tegenover ons hotel te ontbijten. Yoghurt met vers fruit en muesli en niet te vergeten een kop koffie. Vandaag willen wij naar St. Kilda gaan, het strand ongeveer een half uur vanuit Melbourne. Binnen het centrum is het openbaar vervoer natuurlijk gratis, maar vanaf een bepaalde halte moet  je dan gaan betalen. Dit gaat ook met een soort OV chipkaart, deze konden wij lenen van het hotel dan moesten wij alleen geld erop zetten. Ok bij de tramhalte kan je geld erop zetten dus prima ook weer gelukt. Wij in de tram, het is al best druk zo om half 11. Op een gegeven moment wordt omgeroepen dat je de free zone verlaat dus in moet checken, it doen wij natuurlijk netjes. Na ongeveer een half uurtje horen wij halte St. Kilda, wij stappen uit. Ok wij staan in een soort winkelstraat, maar zien niet echt een strand of iets wat op een strand lijkt. Dan maar even vragen, voordat je uren de verkeerde kant op loopt. Gewoon de straat uitlopen, dan zie je het vanzelf. En dat was ook zo, in eerste instantie zien wij een soort verlaten strandje, beetje gaar. Maar we lopen uiteindelijk een stukje naar links en daar is het druk en volop gezellgheid en restaurantjes. Helaas geen strandbedjes en ook geen parasols!!!😯 Dat is toch wel spannen zo op een van de eerste dagen. Ik heb gezien hoe snel het gaat in de zon! Ik natuurlijk smeren als een idioot en ik durf eigenlijk niet mijn kleren uit te doen en in mijn bikini te gaan liggen. Zo wit......en zo snel rood......
Maar uiteindelijk ga ik er toch voor, dan om de 2 uur smeren dan heb ik maar even verandert in om het uur smeren maar goed. Wij liggen op het strand in Australie. Aan het einde van de dag lopen we terug naar de tramhalte, toch nog even een ijsje! Je betaalt er 5 dollar voor, maar goed we hebben vakantie toch?! Puck betaald met 50 dollar en komt terug met 60 dollar en een beetje.....Ok dit betekent snel wegwezen, waarschijnlijk dacht zij dat ze 2 briefjes van 20 gaf en het waren er 3 wat jammer nou (voor haar!). Weer terug met de tram en heerlijk douchen, want ik zit echt van top tot teen onder het zand. Zo op het strand zonder strandbedje is niet echt aan mij besteed. Die avond eten we wat bij ons om de hoek en drinken nog een biertje in een barretje, prima dagje! De volgende dag hebben we een street art tour gepland, deze begint pas om 13.30 uur dus we kunnen lekker even uitslapen en rustig aan doen. Nou dat uitslapen hebben we serieus genomen, want we worden pas om 10.45 wakker. Even wat gegeten en wat rondgelopen in de stad, dan richting het verzamelpunt voor de tour. We gaan weer met de gratis tram natuurlijk. De tour wordt geleid door een beeldend kunstenaar die ook wat streetart heeft geplaatst in de stad, dit zal hij onderweg ook laten zien. We gaan aan de wandel en komen in straatjes waar je zelf nooit was gekomen, dat maakt deze tour extra leuk! De gids weet veel te vertellen over de verschillende kunstenaars en betekenissen van posters, graffiti, beeldende kunst. Echt super leuk! Zo hebben wij ongeveer 3 uur door de stand gelopen, uiteindelijk stappen we met de gids in de tram om naar een kunstenaars studio te gaan ' Benders studio'. Daar krijgen we een rondleiding in d verschillende ateliers en staat ook een hapje en drankje klaar. We maken nog een praatje met de verschillende kunstenaars, erg leuk! Ok nu ons hotel weer terug vinden, dat gaat wonderbaarlijk goed, ook weer met de tram natuurlijk. Morgenochtend gaan we onze auto ophalen en rijden wij richting Sydney, met als tussenstop Eden.