Nachtwandeltour en La Fortuna

12 juni 2017 - La Fortuna, Costa Rica

Zo wat een avonturen alweer beleefd de afgelopen dagen. Nu ik dit op m'n  bedje lig te typen moet ik er helemaal over nadenken. Alweer zoveel meegemaakt!  Om te beginnen met de nacht wandeltocht in de jungle. We wilde ook even het weer afwachten, want we hadden er geen zin in om in de stromende regen door de jungle te banjeren met een zaklamp. Maar het was droog en het leek erop droog te blijven, nou zegt dat hier niet zo heel veel want het ene moment schijnt de zon en nog geen 5 minuten later kan het met bakken iit de lucht komen. Toch besloten om het erop te wagen, we gingen weer in een ander stuk van de jungle lopen dan in de middag dus dat was wel leuk, gewapend met een zaklamp en voor de zekerheid maar even de regenhoezen om de rugtassen gingen we op pad. Op zoek naar dieren, toch wel spannend want het zit hier volmet slangen en giftige spinnen enzo..... maar goed het was wel weer een avontuur. Nergens verlichting natuurlijk dus alleen de zaklamp om te zoeken naar dieren en natuurlijk te kijken waar je loopt. Uiteindelijk een paar kikkers, spinnen, sprinkhanen en ja hoor een luiaard kunnem spotten! Luiaard zat helaas zodanig hoog in de boom dat ik geen goede foto heb kunnen maken. We zijn terug gelopen over het strand (lekker zwaar em zweten!), want het schildpadden seizoen begint net. Dat betekend dat er schildpadden het strand op kunnen komen om eieren te leggen. De hele nacht lopen er mensen van de schildpaddenbescherming heen en weer over het strand om dit indegaten te houden. Wanneer er een schildpad komt om eieren te leggen mag jw absoluut geen foto maken, ook lopen ze met speciale infraroodzaklampen die niet schadelijk of storend zijn voor de schildpadden. Na ongeveer 1,5 uur lopen en 5 liter zweet later nog steeds geen schildpad, we hadden het wel gezien voor vanavond. We waren al vanaf 7 uuraan het lopen en het was ondertussen 11 uur. De dag erna hebben weer de trip maar La Fortuna op de planning staan, dus tijd om op tuk te gaan. De volgende ochtend ging de wekker om 7 uur, en ja hoor je raad het al, de hemel kwam weer naar beneden. Heerlijk, want wij moesten met al onze bagage naar de boot lopen, ongeveer 10 minuutjes. Ok regenhoes om de backpack, regenhoes om de daypack en zelf ook een regenjas aan, uiteraard wel gewoon korte broek en havaianas. Op naar de boot, we liepen met recht tot aan onze enkels in het water. Het begon ook wat te onweren, heerlijk! Maar goed de boot ging gewoon dus wij met wat klim en klauterwerk aan boord en varen maar. Dat was een best boottripje, maar na ongeveer 1,5 uur varen kwamen we veilig aan in La Pavona. Daar op de bus naar La Fortuna, dit zou nog ongeveer 3 uur rijden zijn. Na 2 uur rijden werd het gelukkig wat droger. Eenaal aangekomen in La Fortuna hebben we onze bagage in onze kamer gelegd en zijn we het stadje in gegaan. La Fortuna kigt aan de voet van vulkaan Arenal, prachtig! Ons gotel ligt in het stadje erg leuk en gezellig, veel toeristen. In de middag hebben we voor de volgende ochtend een canopytour geboekt (ziplinen) en in de middag gaan we nog naar een hot srping. We worden om 7.45 opgehaald voor de canopytour, dus even uitslapen is er weer niet bij. Lekker even wat gegeten en gedronken, maar toch ook een beetje op tijd naar bed. De volgende ochtend gaan om 6.30 de wekker, dan kunnen we om 7 uur ontbijten. Prima ontbijtje, ze hebben zelfs pindakaas. Geen calvé natuurlijk, maar op zich prima te doen. Keurig op tijd worden we opgehaald, we zitten in het busje met een aantal Amerikanen en we kletsen wat over de reis. Zij gaan paardrijden, ook leuk maar dat willen wij waarschijnlijk in Nicaragua gaan doen. We zijn er, allereerst instructies. Dat lijkt allemaal duidelijk. Harnas aan en uitleg over hoe je moet remmen, niet geheel onbelangrijk. Het is toch wat regenachtig dus we besluiten om onze regenjas aan te doen. We beginnen met de hoogste zipline en daarna de langste, wel 1km lang zoef je door de lucht. Je vliegt langs de Fortuna waterval, heel bijzonder. Dit was echt enorm tof! Na de 2e zipline hebben we er nog 5 te gaan, de zon breekt door. Heerlijk met zo plastic regenjas en 30 graden. Luchtvochtigheid van heb ik jou daar en dan ook nog een stukje hiken naar de volgende zipline, ik kon aan het zuurstof kan ik je melden. We hadden natuurlijk een harnas aan dua kon de regenjas ook niet meer uitdoen, even doorzetten dus. Na de 7 ziplinen kon de regenjas eindelijk uit, tenminste hij zat zo vastgeplakt aan m'n lijf dat ik nog even m'n best moest doen om hem uit te krijgen. Het was wel weer een te gekke ervaring! Aan het einde van de dag zijn we naar een hotspring gegaan, hiervoor adviseerde ze waterschoenen aan te doen want je moet over wat rotsen enzo. Ok voor deze motorisch gestoorde zal dat nog een uitdaging worden. Waterschoenen gevonden, maar alleen nog in maat 40 dus het werd een motoisch gestoorde pipo! Wederom regende het keihard onze chauffeur zei laat al jullie spullen maar in het busje dan wkrxt het njet nat. Als gevolg liep ik in m'n  bikini door de stromende regen over een soort snelweg, ongelofelijk. We moesten een klein stukje lopen en inderdaad een stukje over wat rotsen naar beneden, gelukkig tot nu toe allea goed gegaan. Het regende wel nog steeds. Daar was de rivier met een flinke stroming. Het was even een toestand maar uiteindelijk zaten we middenin de jungle in een rivier die verwarmd wordt door de lava in de vulkaan. Weer een heel bijzondere ervaring. Het begon aardig donker te worden en we mkesten natuurlijk ook weer terug omgooh kver die rotsen, dat zag ik niet zo zittenin het pikkedonker dus besloten we te gaan. Er was een soort afstap waar een flinke stroming stond en je voelt em zeker zal aankomen. Daar ging ik languit op de stenen en door dw stroming kwam ik pas na een meter of 5 tot stilstand. Geen letsel voor zover ik kon beoordelen (geen uitstekende botten of zo, hahaha!) Misschien een lichte schaafwond op m'n  kont, maar dat zie ik straks wel. De rest van de klim is rustig verlopen. En nu ik eenmaal in bed lig voelt m'n  kont wel wat beurs, maar dat is het. Ach ik had ook niet anders van mezelf verwacht zal ik maar zeggen. Morgen gaan we weer verder, dan gaan we ons verplaatsen maar Nicaragua. Daar willen we zoveel doen dat we beslotem hebben om nu al door te reizen. Ik ga nu slapen, morgen gaat de wekker om 5 uur. Tot de volgende........

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Zoos:
    13 juni 2017
    YEAH een luiaard! Vet man!
    Leuk om alles weer te lezen. Echte avonturen. Met als hoofdthema jouw kontje hahaha ben benieuwd wat jij en jouw kontje weer gaan meemaken bij het volgende avontuur. Geniet lekker moppie en doe voorzichtig!! Xxkusxx
  2. Danielle Zaal:
    13 juni 2017
    kom niet meer bij geplakt in die regenjas en daarna in je bikini met je maat 40 schoen over straat ! Verder super gaaf allemaal
  3. Charissa:
    13 juni 2017
    Wat een avonturen weer Kel !! En je arme kontje heeft het wel te voortduren he,
    Jammer van de schildpadden, maar He !! Wel die luiaard gezien, whoop whoop.

Super vet man dat Zipp linen !!

Hoe gaan de boottochten? Overleef je ze een beetje? Of is het echt overleven voor je,

Goede reis naar Nicaraqua meid.

4. Wendy vanvuure:
    13 juni 2017
    Ik had je wel willen zien lopen in je bikini met waterschoenen maat veertig je kont heb wel wat te verduren zeg wat een spannende escursies ondernemen jullie zeg ben benieuwd wat er nog allemaal komt xx