Bloemfontein

18 december 2022 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

Lekker ontbeten en op tijd vetrokken richting Bloemfontein, het is een lange rit en aangezien we daar maar 1 nacht zijn willen we toch wel een beetje op tijd aankomen. Hier verblijven we in Country Estate & Spa De Oude Kraal, dat klinkt toch wel luxe en als we de foto's mogen geloven is dat het ook wel. Toch wel even lekker! Verder hebben we online gelezen dat ze een 5 gangen diner aanbieden waar ze prijzen mee hebben gewonnen, we weten niet wat het kost maar vinden het ook wel leuk om dit te doen. We vermoeden dat deze accommodatie ook weet lichtelijk in de middle of nowhere en te bereiken met een off road weggetje zal zijn dus dan is het beter om gewoon lekker daar te eten. Na een lange en vermoeiende rit komen we (uiteraard na 3,5km off road) aan. Het oogte inderdaad luxe, een oud Engelse stijl, enig! We krijgen een korte rondleiding en de dame van de receptie geeft aan dat er koffie, thee en taart in de main house beschikbaar is, kunnen we gewoon pakken. We weten weer niet waar we zijn beland, is elke keer weer zo anders en een complete verrassing, zo ook nu weer! Eerst even naar onze kamer, we komen binnen en zien een heerlijk bed, dat is punt 1. Heerlijke grote badkamer en jacuzzi. Ok even snel in ons opnemen en dan naar het main house voor die koffie en taart. We lopen die kant op en voelen ons toch lichtelijk underdressed, maar ja veel anders heb ik niet in m'n tas zitten dus ze doen het er maar mee....haha. Homemade chocolade taart en een soort cake, heerlijk. We kijken uit om een prachtig zwembad met heerlijk ligbedjes die ons ook wel roepen. We eten onze taart en drinken koffie en thee, toch nog maar even naar de receptie om het 5 gangen diner te bespreken en we hebben online ook iets gelezen over een tour over het estate met zonsondergang. 5 gangen diner is 550 rand p.p. eerst denken we ok dat is best duur, maar omgerekend is dat zo'n 24 euro of zo. Is toch een giller! Ook de tour is geregeld, dat gebeurd dus met een kar achter een traktor, helemaal mijn ding! We kunnen bij het zwembad wachten, aaahhh kunnen we toch nog even op die heerlijke ligbedden ploffen. Rond half 5 worden we geroepen en lopen we richt de kar, er gaan nog meer gasten mee. Het is heerlijk weer en de rit over de vlaktes is leuk, weer een andere omgeving. En zo hebben we toch nog wat van de omgeving gezien ondanks dat we hier maar 1 nacht zijn.
Na de rit met de trekker even terug naar de kamer, ok hoe gaan we dit doen voor het 5 gangen diner. In de informatiemap in de kamer had ik gelezen geen flipflops. Ok dat kunnnen we nog wel voor elkaar krijgen, maar ga we gewoon in m'n korte broek en op m'n birkenstocks (dat zijn geen flipflops!)
De finale van het WK is ook vandaag, er hangt een tv op de kamer dus we kunnen de laatste minuten even zien. Jeetje wat spannend, die laatste 2 goals van Frankrijk zagen wij niet aankomen. Maar nu moeten we echt richting het eten gaan, maar we willen eigenlijk ook de wedstrijd verder kijken.
We komen aan in het main house, is eigenlijk een oud woonhuis waar dus verschillende kamers zijn ingericht als eetkamers. We belanden in een kamer met 3 tafeltjes, waar ook andere gasten zitten. Die zien er gelukkig ook redelijk casual gekleed uit, pfieuw.
Tijd voor de 5 gangen, maar ondertussen toch ook stiekem de wedstrijd in de gaten houden.
Het eten is echt verukkelijk, maar tegen de tijd dat we gang 4 krijgen zit ik eigenlijk al vol! En dat is een bord vol zeg, pfoeh dat krijg ik echt niet op. Ik heb m'n best gedaan, maar was echt teveel. Lekker wijntje erbij gedronken en helaas toch wel een beetje teleurgesteld dat de Fransen niet het spektakel hebben kunnen afmaken.
Die avond nog even uitgebreid in de jacuzzi gegaan en ook deze keer lag er weer een chocolaatje klaar op ons bedje. Heerlijk geslapen en de volgende ochtend nog even van de regendouche genoten! Toch weer een beetje op tijd vertrokken, want nu toch nog een ritje van 4 uur richting Graaff Reinet. Weer 2 uiterste, want daar zitten we in een primitieve tent, met gedeelde toilet en douche....

1. WendyvanVuure:
    24 december 2022
    Ongelofelijk dat is echt van het ene uiterste in het andere uiterste,ook 5 uur rijden maakt jullie niet meer uit pffff.
  2. Leny van vuure:
    25 december 2022
    Bloemfontein ook bezocht oho indrukwekkend wat je allemaal beschrijft enne je reist gewoon mee. Liefs Oma