28 februari t/m 3 maart

3 maart 2018 - Siem Reap, Cambodja

Ik lig nu heerlijk bij het zwembad dit volgende verslag te schrijven. Het is hier echt bloedheet, niet uit te houden in de zon, dus een zwembad is dan van harte welkom. Maar als ik de verhalen over het weer in Nederland lees zweet ik liever nog even.... Woensdag 28 maart werden we om half 8 opgehaald bij onze accomodatie in Sen Monorom om de lange busrit van 10 uur naar Siem Reap te maken. Stipt om half 8 stond er ern mini van voor de deur, dat is lekker. Er ging nog een ander stel uit onze accommodatie ook mee, backpacks achterin en zitten maar. In het centrum van Sen Monorom zijn nog 2 Cambodianen ingestapt, maar verder niemand. Ok prima, dus niet weer zo'n overvolle busrit. Halverwege bij een dropje in de middle of nowhere staptte nog 2 vrouwen in met een baby van een maand of 2 denk ik, baby gewoon op schoot uiteraard. Niks is hier te gek! Tussendoor ook weer even stoppen bij een restaurant om wat te eten, rijst met groente, was prima te haggelen. Nog even plassen, tenminste dat was het idee, maar ik deed de deur van de toilet open en snel weer dicht. Dit was zekfs mij te vies.....dan houd ik het nog wel even op. Na 2 uurtjes rijden stoptte we weer bij een tankstation, daar hadden ze een gewoon toioet en was ook aardig schoon, dat is een stuk beter. De chauffeur heeft lekker door gereden want, rond 5 uur kwamen we al aan in Siem Reap. Daar even een tuktuk scoren om ons naar het hostel te brengen. Het was nog best een stukje rijden naar het hostel en we reden een soort steeg in, waar waren we nu weer beland..... Eenmaal aangekomen was er volop drukte bij het zwembad en een gezellig muziekje erbij. Inchecken en naar de kamer. Ook de kamer was prima, 3 keer een 1 persoonsbed, airco en eigen badkamer. Even douchen en wat eten. We besluiten hier 3 nachten te blijven, morgen even een dagje niks, lekker hangen bij het zwembad. We begrepen dat we om de hoek van een nachtmarkt zaten en dat pubstreet ook heel dichtbij was, die avond even op onderzoek uit. We liepen de straat uit en wisten niet waar we terecht kwamen, super grote gezellig markt, allemaal restaurantjes, heel gezellig. Uiteraard weer even een massage en wat rondlgelopen op de markt. De volgende dag een heerlijke hete dag bij het zwembad, beetje kletsen met andere mensen in het hostel. Verder wilde we ook vast een ticktet boeken voor de nachtbus naar Sihanoukville, dat is ook weer 11 uur rijden. Een nachtbus is dan ideaal, je hebt dan een eigen bed in de bus, we vertrekken 3 maart om 19.30 uur en komen om 07.00 uur aan in Sihanoukville. Ok, dat is ook geregeld. De volgende dag willen we naar Angor Wat, daarvoor zijn we hier, een van de wereldwonderen, dat moet je toch wel gezien hebben als je hier bent. We hebben een tour geboekt met een gids, ze zeggen dat de zonsopkomst bij Angor Wat zo bijzonder is, dat moet je hebben meegemaakt. Dus daar gaan we voor, maar het gevolg is dat we ok 04.30 uur worden opgehaald de volgende ochtend. Die avond maar even rustig aan, helaas belanden we in pubstreet en is het erg gezellig, we ontmoeten 2 Franse jongens en belanden op het terras met live muziek. Uiteindelijk moesten we echt wel een beetje rekening houden met de volgende ochtend, je wilt niet met een kater om 04.30 bij Angor Wat staan. De volgende ochtend gaat de wekken om 03.45 uur, OMG wat vroeg! 04.30 richting Angor Wat, eerst nog tickets kopen. Je kunt kiezen uit een ticket voor 1 dag, 3 dagen en 7 dagen, ik zou niet weten wat je daar zo lang zou moeten doen. Maar het is een heel groot complex (oude stad) wat uit wel 25 verschillende tempels bestaat, je kunt de dagen dus wel vullen.ze verdienen er grof gekd aan, een ticket voor 1 dag kost 37 dollar p.p. maar zoals ik zal zei als je hier bent moet je Angor Wat hebben gezien. Rond half 6 zitten we klaar voor de zonsopkomst, het lijkt wat mistig, dus we hopen dat de zonsopkomst wel te zien is. Als je tempels bezoekt moet je als vrouw kleding aan wat tot over de knie is en wat je schouders bedekt, dus we zitten met een lange broek en een t-shirtje weg te zweten, het is nu al rond de 28 graden. Angor Wat is natuurlijk heel populair bij toeristen, gevolg dat er rond de 1500 mensen zijn voor de zonsopkomst,  bizar! Zo rond half 7 komt ze zon op, het is inderdaad wel spectaculair,  ook weer een once in a lifetime. Na de zonsopkomst gaan we de tempel bezoeken, daar moeten we een steile trap voor beklimmen,  daar ga ik weer even in de focus. De gids verteld ondertussen van alles over de geschiedenis van het complex. We bezoeken naderhand nog 2 andere tempels waaronder de tempel waar de fil Tombraider is opgenomen. Er indrukwekkend allemaal, maarookerg HEET! IK BEN DOORWEEKT! Rond een uur of 2 gaan we terug richting het hostel, dat was best een lange trip vanaf 04.30 in de ochtend. Eenmaal bij het hostel aangekomen kunnen we ook onze was ophalen die we de dag ervoor hadden afgegeven, kleertjes lekker weer schoon. Eerst even douchen, dan even wat eten en nog even hangenbij het zwembad. De volgende dag moeten we om 12.00 uur uitchecken, we gaan natuurlijkin de avond pas weg, maar gelukkig hebben ze een luggage room waar je je backpack kan zetten en we morgen dehele dag nog gebruik maken van het zwembad. Er is ook een algemene douche bij het zwembad waar we voordat we oogehaald worden nog even kunnen douchen. De komende 2 dagen zullen we in Sihanoukville verblijven, daarna gaan we door naar Koh Rong, een boottrip van 2 uur, dat wordt weer mijn volgende uitdaging.

Tot de volgende.......

1. Evert:
    3 maart 2018
    Het is weer heel bijzonder en inderdaad once in a lifetime wat jullie allemaal meemaken.
    Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.
  2. Zoos:
    Oh heerlijk Kel!!!
    Jullie gaan echt overal voor. Heel leuk!
    Dus vroeg opstaan in de vakantie 🙈
    Maar dan heb je ook wel iets prachtigs gezien!
    Geniet lief!
    😘
  3. Leny van vuure:
    3 maart 2018
    Wat bijzonder allemaal, dit is toch wel wat anders als een eenvoudige zonvakantie, lekker uitrusten, nou vergeet het maar. geniet er beiden van dikke knuffel Oma appetje
  4. Rita Heijm:
    4 maart 2018
    Wat geweldig allemaal! Ja,uitslapen in jullie vakantie is er niet bij,dat komt thuis wel. Zo is het veel te leuk,om vroeg op te staan,want je krijgt er zoveel voor terug! En die hitte 😎...vind ik heerlijk! Hier is het nu gelukkig minder koud...maar nog steeds “te” koud!! Nou dames,geniet verder! Kussss 💋💋💋
  5. Werner:
    4 maart 2018
    Mooi die tempel en is het nog wat geworden met die Fransen of nooit meer gezien.
    geniet er van en tot de volgende