4 en 5 maart

5 maart 2018 - Otres Beach, Cambodja

3 maart zijn we om 7 uur opgehaald voor de nachtbus. We werdej opgehaald met een opgebouwd busje, achterin rondom banken zodat er zoveel mogelijk mensem in konden. Toen wij zaten te wachten stond er een stel bij de receptie in een flinke discussie. Ze hadden een van hun tassen uit de luggage room gehaald, want schijnbaar hadden zij een laken stuk gemaakt waar zij voor moesten betalen. Het stel gaf an dat het laken al stuj was en dat ze niet wilden betalen. We zaten eertse rij, best interessant natuurlijk. Na lang discussiëren hebben ze uiteindelijk $10,- betaald i.p.v. $25,-. Eenmaal in het busje naar het bus station staptte datzelfde stel in uiteraard even gevraagd wat er nou aan de hand was. Die jongen had ook verband om z'n arm, daar wilde ik ook wel even het fijne van weten. Hij had een abses die ze ij het ziekenhuis hadden open gesneden (IIIEEEEUUUWWW!) nu moest hij dagelijks terug nar het ziekenhuis zodat ze het konden schoonmaken en opnieuw verbinden. Wat een toestand en zeker met dat warme weer, want het mocht ook niet nat worden. Ach ja vervelend voor hem, maar gelukkig heb ik niks geks aan de hand. Eenmaal bij het bus station moesten we onze kaartjes laten zien. We moesten bus 0012 hebben en sliepen in bed 13A en 14A. De bus was er nog niet dus met al ons hebben en houwen wachten aan de kant van de weg. Na een kleine 20 minuutjes wachten kwam daar de bus aan. Wat zullen we aantreffen als we binnen stappen. Eerst de tassen inladen, ok dat is gebeurd. We stappen de bus in en zien an de rechterkant een rij vn 6 keer een 2 persoonsstapelbed en n de linkerkant een rij van 6 keer een 1 persoonsstapelbed. Wij liggen in het laatste 2 persoonsbed bovenin. Het is best ruim, tot nu toe niet ontevreden. Er ligt een kussen en een deken klaar, hier kan ik wel slapen denk ik. De bus zit redelijk vol met allemaal toeristen. We gaan vertrekken, het is nu half 8. Ik installeer mij in het bed en kijk nog een paar aflvereringen van Friends op Netflix, die had ik gedownload, suoer handige optie! Al snel worden mijn oogjes zwaar en ik besluit een poging te gaan doen om te slapen. Dit lukt, want op een gegeven moment stoppen we en zie ik mensen met hun bagage sjouwen.......zijn we er al????? Toch maar even navragen aangezien onze ervaring is dar chaffeurs vaak niks zeggen over wanneer we op de bestemming zijn. Ik vraag het na en we zijn in Kampot, daar gaan nu nog niet heen maar later. We zullen dan verblijven in accomodatie die ik als tip van Werner heb gekregen. Het is 6 uur, vanaf Kampot is het nog ongeveer 2 uur rijden naar Sihanoukville. Onderweg regent het, dat is een beetje jammer! We gan richting onze stranddagen, dan moet het niet gaan regenen. Rond 8 uur komen we aan op het bus station in Sihanoukville, we blijven niet in de stad. We hebben ons ingelezen en Sihanoukville is niet echt een stad waar je wipt verblijven, overgenomen door Chinezen. Alleen maar hoogbouw en vol met casino's. We pakken een tuktuk richting Otrès beach, ongeveer 40 minuutjes van Sihanoukville. We gaan weer over wegen waar de honden geen brood van lusten. Alle bagage en ook nog jezelf.goed vasthouden anders vlieg je er zo uit. We komen aan bij onze accomodatie, hutjes direct aan het strand. Heerlijk! We maken al snel contact met een stel.uit Nieuw Zealand, zij zijn de dag ervoor aangekomen en erg te spreken.over de accomodatie. We kunnen vrij snel ons hutje in, dat is wel lekker want ondanks dat we best goed hebben geslapen in die nachtbus ben je toch wel moe van de trip. De zon schijnt al dus wel besluiten bikini aan te trekken en onszelf te settelen op een strandbedje. Zo gezegd zo gedaan, heerlijk! We goed smeren uuteraard, want de zon is killing. We verblijven hier 2 nachten en besluiten echt even 2 dagen niks te doen. Beetje zwemmen in zee, bijslapen in mijn geval, af en toe een cocktailtje, zwaar leventje hier! 6 maart gaan we door naar Koh Rong, ik ben benieuwd! Zeker naar de boottrip!

Tot de volgende.

1. Zoos:
    6 maart 2018
    Nou het laatste stukje wil ik wel aan mee doen. Strand zwemmen en cocktails😊
    Alhoewel sensatie op rij 1 en friends klinkt ook leuk😂
    Veel plezier, ga maar heerlijk even bijslapen en genieten van het strand
    Kussie
  2. Leny van vuure:
    6 maart 2018
    Lieve Kelly en Puck, jij bent net als ik nogal nieuwsgierig, en wil alles weten dat is toch geweldig al die indrukken, inderdaad een zwaar leventje ha ha'. Het verslag is weer geweldig, kijk uit naar de volgende belevenissen dikke knuffel Oma appeltje
  3. WendyvanVuure:
    6 maart 2018
    Ziet er goed uit even lekker uitrusten mag ook wel toch
  4. Kelly:
    6 maart 2018
    Hoi meiden, net heerlijk in alle rust jullie verslagen gelezen. Had ik door onze eigen vakantie nog geen tijd voor gehad. Wat een belevenissen weer allemaal zeg. En ben blij dat je alles hebt overleefd Kel 😂 zie het helemaal voor me. Tussen die olifanten in het water. Dat gammele bruggetje over. En heerlijk even bijkomen op het strand.
  5. Rita Heijm:
    7 maart 2018
    Nou,wederom een belevenis ! En zolangzamerhand op de gekste plekken geslapen. Het gaat jullie allemaal goed af. Nu lekker van het strand( mijn ding) genieten ....en op naar het volgende avontuur. Veel plezier samen 😘😘😘
  6. Werner:
    7 maart 2018
    Ziet er mooi uit en dat jullie het resort mooi vinden ga zo door en geniet er van
    Grtz Werner