Krugerpark

7 december 2022 - Krugerpark, Zuid-Afrika

Onderweg naar het Krugerpark. We zijn zo benieuwd waar we weer terecht gaan komen. Is het heel masaal en super druk?! Wie zal het zeggen....
Onderweg rijden we door een wat grotere stad, dat betekend.. Stoplichten, rotondes en stopborden. Stoplichten zijn ons nog wat vreemd, de kleuren zijn hetzelfde, maar personen achter je beginnen toch te toeteren wanneer het nog rood is. Het lijkt alsof ze weten wanneer groen eraan komt en dus al willen beginnen met rijden voordat het stoplicht groen wordt, heel vreemd. De weg naar Kruger zit ook weer vol met gaten, continue slalommen om de gaten te ontwijken. Want als je daar doorheen rijd weet je zeker dat je een lekke band hebt. We komen bij een grote poort, dit is waar schijnlijk de poort om het park in te komen. We verblijven in het park voor 2 nachten, maar weten niet zo goed waar we terecht gaan komen. Eerst maar binnen komen. We moeten doorgeven waar we verblijven en onze verdere gegeven, ok gelukt we mogen door. Blijft een vreemde gewaarwording dat je in een park rijd waar zoveel wilde dieren leven. De navigatie is een beetje van slag, maar gelukkig staan er ook borden. We verblijven in Skukuza rest camp, dus die moeten we volgen. We rijden nog ongeveer een half uur door Kruger en dan komen we aan, het is veel groter dan we hadden verwacht. Grote receptie en zelfs een tankstation, op zich logisch want veel mensen rijden alleen zelfstandig door het park. We gaan naar de receptie om in te checken en krijgen te horen dat we in rondavel 20 zitten. Op de kaart wijst te dame van de receptie hoe we bij ons hutje komen. Er zijn 160 hutjes en ook nog een camping gedeelte, best groot dus. We rijden richting ons hutje en onderweg komen we al flink wat apen tegen. Het park is van alle gemakken voorzien, restaurants, supermarktje, zwembad. Ons hutje is prima, we kunnen lekker buiten zitten en verder alles schoon, dat is het belangrijkste. De auto kunnen we gewoon voor ons hutje neerzetten. Nadat we onze spullen in de hut hebben geplant besluiten we even een rondje op het park te doen. We zien al snel dat iedereen zich verplaatst met de auto en niet lopend, dat vinden wij zo raar wij zijn zo gewend om alles lekker lopend te doen. Dus dat doen we hier ook gewoon! Alle rondavels hebben een keuken en een braai (BBQ) voor de deur staan, dus je zou ook gewoon zelf kunnen koken. In het supermarktje hebben ze echt alles, maar wij besluiten gewoon lekker bij het restaurant te eten. Je betaald gemiddeld 5 euro voor een hoofdgerecht en 1 euro voor een drankje dus daar ga ik echt niet zelf voor koken. Bij het restaurant besluiten we even op het terras wat te gaan drinken. Het terras kijkt uit over de rivier en al meteen zien we 2 olifanten bij de rivier staan. Zo eerste wildlife al gespot. We maken ons rondje op het park daarna nog even af. Aan de andere kant van het park zit een treinstation, dat nu is omgebouwd tot restaurant en bar. Erg leuk gedaan. Op een oude brug over de rivier staan treinwagonnen, deze zijn omgebouwd tot hotelkamers. We konden er helaas niet heenlopen, maar op de foto's zag het er super spectaculair uit.
De volgende dag hebben we bij zonsondergang een safari, we zijn erg benieuwd wat we allemaal gaan zien en hoe druk het dan is. Charme is er toch wel vanaf als er 20 auto's staan wanneer een een dier gespot is. De volgende dag is het bloedheet, dus besluiten we even lekker te chillen bij het zwembad, om 4 uur lopen we richting de receptie waar we ons moeten melden voor de safari. We stappen in een safari auto waar ongeveer 15 mensen in passen, op zich prima. En we zijn op pad, de chauffeur verteld van alles over de omgeving en de dieren. Onderweg komen we weer van alles tegen, we hebben enorm veel geluk. Giraffen, zebra's, mannetjes leeuwen, eerst in de verte maar later lopen ze gewoon langs de auto, heel bizar. En als klap op de vuurpijl ook nog 2 luipaarden, 1 slapend in de boom en ook 1 lopend vlak langs de auto. De masale drukte waar wij bang voor waren is niet aan de orde geweest, het was prima en ook erg indrukwekkend om deze dieren van zo dichtbij en in hun eigen leefomgeving te mogen zien. De volgende dag rijden we weer door naar de volgende bestemming, Hazyview voor 1 nacht en daarna rijden we door naar Swaziland. Het is maar een uurtje rijden naar Hazyview dus we besluiten om voor die tijd toch ook zelf nog even door Kruger te rijden. Wat een bijzondere ervaring, zo zelf tussen de wilde dieren. Ook nu komen we weer van alles tegen onderweg, olifanten, giraffen, zebra's, impala's en een hyena. Voor ons was Kurger dus een groot succes! Nu door naar Hazyview.

1. TravelHuys Claudia Ike:
    14 december 2022
    Super leuk!
  2. Danielle Zaal:
    14 december 2022
    Heeelllll leuk!
  3. Leny van vuure:
    16 december 2022
    Goedemiddag Kelly natuurlijk volg ik alles op de voet alleen had ik mijn reaktie?s vergeten. Geweldig hoor een belevenis. lieve groetjes Oma ook aan Puck natuurlijk