Hazyview

9 december 2022 - Hazyview, Zuid-Afrika

Het is ongeveer 2 uurtjes rijden naar Hazyview, wij blijven hier maar 1 nachtje voordat we doorgaan naar Swaziland. We rijden wederom weer over een weg waar veel politie en geflitst wordt, je kan hier ook eigenlijk niet hard rijden want er zitten zulke enorm diepe gaten in het wegdek. Als je daar doorheen zou rijden heb je meteen 4 lekke banden te pakken. Dus een soort van slalommen over de weg, en continue alert op die gaten. Na ongeveer 2 uurtjes rijden komen we aan op onze bestemming. ' Aan de vliet' heet deze acommodatie, we weten niet zo goed wat we moeten verwachten, maar wanneer we aan komen rijden zijn we positief verrast. Lekker zwembad en wederom een rondavel hut. De zon schijnt lekker, dus we besluiten na het installeren in ons hutje even te chillen bij het zwembad. Er zit geen restaurant bij deze acommodatie en we zitten toch wel enigszins in de middle of nowhere. We vragen na bij de receptie wat er eventueel mogelijk is, toevallig heeft een grote groep een braai gereserveerd en ze kunnen prima voor ons ook wat op de braai gooien. Dat is helemaal top! Die avond speelt Nederland tegen Argentinie, dus we vragen of het mogelijk is om de wedstrijd te kijken. Dat kan bij de receptie, ook helemaal geregeld. Om 19.00 uur wordt het eten naar ons hutje gebracht, we kijken uit over de tuin en de rivier. Er zit een grote groep Zuid Afrikanen in andere hutjes, hele gezellige bedoening. Zij komen in de avond gezellig de voetbal wedstrijd meekijken. Het eten is heerlijk, steak en kipspies, ook wat groente erbij dus ik ben helemaal blij! In de avond op naar de receptie voor de wedstrijd, we zitten er klaar voor! Cola en chippie erbij, helemaal feest! Zodra de 2e helft begint wordt er opeens gezegd, we gaan de receptie sluiten......WAT???!!!!! Maar we kunnen lullen als brugman, we mogen niet blijven kijken. Wat een blamage... Er zit niks anders op dan terug naar het hutje, we hebben daar ook geen wifi dus wel kunnen niks. Dat wordt morgen maar de uitslag bekijken wanneer we bij het ontbij weer wifi hebben. Dat doen we dus ook en wat een teleurstelling was dat! We moeten vandaag we 4 uur rijden richting Swaziland, dus achteraf misschien beter dat we niet tot laat de wedstrijd hebben afgekeken.... Dat was nachtwerk geweest. Na het ontbij uitchecken en weer on the road, volgende bestemming Swaziland!

1. TravelHuys Claudia Ike:
    16 december 2022
    Nou uiteindelijk niets gemist maar wel jammer!
  2. Leny van vuure:
    16 december 2022
    Nee Kelly en Puck niks gemist Oho wat een reis en ontmoetingen geweldig in 1 woord, het is goed dat je niet pietje precies bent had je allang vertrokken ,Kelly en Puck heel veel plezier en genieten maar kijk uit naar het volgende verslag liefs Oma